سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوشنبه 90/6/7



پر گل ترین دوره جام جهانی

در جام جهانی 1954 سوئیس, در 26 بازی 140 گل به ثمر رسید و معدل گل هر بازی بالای 5 بود.

کم گل ترین دوره جام جهانی

در جام جهانی سال 1990 ایتالیا در 52 بازی تنها 115 گل به ثمر رسید که معدل گل هر بازی فقط 2/21 بود. پائین آمدن تعداد گلها تا اندازهء زیادی از زیبایی مسابقه های جام 90 کاست و این احتمال پدید آمد که فوتبال تماشاگران خود را از دست دهد. به همین دلیل فیفا به فکر چاره افتاد و تصمیمهای تازه ای گرفت که یکی از مهمترین آنها در نظر گرفتن سه امتیاز برای هر پیروزی در جام جهانی 94 بوده است که نتیجهء مثبتی به بار آورده است.

کم تماشاگر ترین دوره

اولین دوره جام جهانی که در اروگوئه برگزار شد تا به امروز کم تماشاگرترین دورهء این جام بوده است که تنها 434500 نفر از کل بازیها دیدن کردند.در آن دوره سیزده تیم به رقابت پرداختند که در نهایت تیم اروگوئه با پیروزی چهار بر دو در مقابل آرژانتین به مقام قهرمانی رسید.

محبوبترین بازیکن

بی تردید (پله) ستارهء فوتبال برزیل محبوبترین فوتبالیست تاریخ جام جهانی است.بسیاری از کارشناسان او را بهترین فوتبالیست تاریخ جام جهانی برگزیده اند و بعد از او (بکن باوئر) را در ردیف دوم قرار داده اند. (پله) معروفترین فوتبالیست جهان هم به شمار می آید. او در جامهای جهانی 66,62,58 و 70 تیم ملی برزیل را همراهی کرد و با این تیم سه بار فاتح جام جهانی شد.

موثرترین بازیکن

(دیه گو مارادونا) موثرترین بازیکن تاریخ جام جهانی است.او در جام جهانی 1978 یک تنه نیمی از بار تیم آرژانتین را بدوش کشید و این تیم تنها با داشتن مارادونا توانست به جام جهانی دست یابد. مارادونا در جام جهانی 90 هم تیم شکست خورده و آشفته آرژانتین را نجات داد و این تیم را به مقام دوم جهان رساند. همچنین بعد از شکست 5 بر صفر آرژانتین در برابر کلمبیا در بازیهای مقدماتی جام جهانی باز هم برای نجات این تیم وارد میدان شد و تیم کشورش را به جام جهانی رساند. او در دور اول جام جهانی 94 هم عامل اصلی حرکت و پیروزی آرژانتین و صعود این تیم بوده است.

بهترین گلزن جام جهانی

عنوان بهترین گلزن جام جهانی به (ژوست فونتن) فرانسوی تعلق دارد که در جام جهانی 1958 با سیزده گل زده به مقام آقای گلی دست یافت.

پر آقای گلترین دوره

جام جهانی 1962 شش آقای گل داشت. چهار نفر از این شش نفر از مجارستان,شوروی,شیلی,و یوگسلاوی بودند.گارنیشا و واوا از برزیل هم دو نفر دیگر بودند. به این ترتیب , برزیل تنها کشوری است که در یک دوره جام جهانی دو نفر آقای گل داشته است. هر یک از شش آقای گل جام جهانی سال 1962 چهار گل به ثمر رساند.

حساسترین پنالتی

در مسایقه نهایی جام جهانی 1978 آرژانتین تیمهای هلند و آرژانتین در مقابل هم قرار گرفتند . مسابقه تا ده دقیقه آخر یک بر یک مساوی بود . در این دقیقه داور یک پنالتی به نفع هلند اعلام کرد. به ثمر رساندن پنالتی یعنی پایان بازی و پیروزی هلند و فتح جام جهانی برای این تیم . اما در ناباوری همگان , هلندیها این پنالتی را به هدر دادند و بازی به وقت اضافی کشیده شد. در وقت اضافی آرژانتین دو گل به ثمر رساند و در نهایت با نتیجه 3 بر 1 فاتح مسابقه شد و آرژانتینی ها برای اولین بار به فتح جام جهانی فوتبال نائل شدند.

بیشترین گل در مرحله نهائی

تیم ملی فوتبال مجارستان در دوره نهائی جام جهانی 1954 , 27 گل به ثمر رساند که تا به امروز هیچ تیمی نتوانسته حتی به آن نزدیک شود. در جام 1954 مجارستان ده گل وارد دروازه السالوادور کرد که این هم یک رکورد در تاریخ جام جهانی است . بهترین نتیجه جام 54 را هم مجارستان با پیروزی 8 بر 3 مقابل آلمان بدست آورد اما در مسابقه نهایی با نتیجه 3 بر 2 از همان تیم آلمان شکست خورد.

سریعترین گل

سریع ترین گل در طول تاریخ جام جهانی را (اول نیبرگ) مهاجم تیم ملی سوئد در کمتر از سی ثانیه بعد از شروع بازی, وارد دروازهء تیم ملی مجارستان در جام جهانی 1938 کرد. در جام جهانی 78 آرژانتین هم , در مسابقه ایتالیا و فرانسه دروازه ایتالیا در ثانیه 31 بازی باز شد.




نوشته شده توسط علیرضا پودینه در 9:18 عصر با موضوع: | لینک ثابت | نظر